Felülvizsgálat, a panaszok kezeléseA 137/2008. (V.16.) Kormányrendelet 4.§ (3) értelmében az eredmény közlésétől számított 15 naptári napon belül felülvizsgálati kérelemmel lehet élni a vizsga értékelésére, jogszabálysértésre vagy az eredményszámításban mutatkozó, a megtekintésen észlelt számolási hibára történő hivatkozással. A határidő az online feladás dátumát jelenti. A felülvizsgálati kérelem formanyomtatványa az online felületről letölthető. A felülvizsgálati kérelmet minden esetben a vizsgázói online felületen kell beadni és e-mailben jelezni, melyről visszaigazolás érkezik. A vizsga értékelésére vonatkozó felülvizsgálat, azaz a vizsga újraértékelésének kérése díjköteles. Az újraértékelés díja itt » olvasható. Amennyiben a felülvizsgálat jogszabálysértésre, vagy a dolgozatmegtekintésen az eredményszámításban észlelt számolási hibára hivatkozik, a felülvizsgálat a hatályos jogszabályoknak megfelelően díjmentes. A Vizsgaközpont vezetője a benyújtástól számított 15 naptári napon belül hozza meg döntését és erről a vizsgázót írásban értesíti. A döntés a vizsgaeredmény módosítása is lehet, amennyiben a Vizsgaközpont vezetője helyt ad a kérelemben foglaltaknak. A vizsgázó a Vizsgaközpont vezetőjének döntése ellen 15 naptári napon belül a Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központnak (OH-NYAK, 1055 Budapest, Szalay u. 10-14.) címzett panasszal élhet, mely már csak jogszabálysértésre vagy számolási hibára való hivatkozás lehet, a vizsga értékelésére további panasszal élni nem lehet. E másodlagos felülvizsgálat díjköteles. A Vizsgaközpont a szubjektív értékelésű írásban tett feladatok megoldását a készségszintű minimumpontszámtól történő 1 pontos elmaradás esetén az eredményközlés előtt automatikusan felülvizsgálja. A vizsgabizottság döntésén, a vizsgaeredmény meghatározásán méltányossági szempontok alapján változtatni nem lehet. Ha a vizsgázónak egyéb vonatkozásban bármilyen panasza van a vizsgával kapcsolatban, ezt írásban a Vizsgaközpont vezetőjéhez tudja eljuttatni. Megkeresésére 30 napon belül írásos választ kap. |